2011. május 11., szerda

Ma. Zene

Ez most nem az aktivisták folyóiratára utal, hanem a mai napra. Mi történt ma a Markó-kiállításon? Meglehetősen sok látogató, egyesek nagyítóval (amit ajánlok), jó pár tárlatvezetés, a vendégkönyvben pedig rengeteg orosz nyelvű bejegyzés.

Kiváncsi lennék, hogy ki milyen zenét gondolna Markó képei mellé. Ezt minden jelentősebb festő esetében megpróbálom összerakni magamban. Markó nem egy egyszerű dolog. Szerintem olyan kortársai, mint Brahms, Schumann pláne Verdi, szóba sem jöhetnek. De akkor ki? Szerintem vagy 18. századiak, vagy inkább 20. századiak. Örömmel olvasnám a megjegyzéseket, s persze akár konkrét zeneművekre való utalásokat is. Markó képein egyébként alig látni hangszereket.

És akkor most egy jó nagy hülye kérdés: Ha Markó születési évének egyes számjegyeit összeadjuk, akkor az a szám pont egy 19. századi zeneszerző halála évének egyes számjegyeinek összegét adja ki. Ki lenne ez a nagy muzsikus? Bocs, de annyi ilyen hülye rejtvényt olvastam már, hogy gondoltam, én is kipróbálom. És sikerült.

7 megjegyzés:

  1. Hát ez vicces... :)
    Két zeneszerzőre is gondolhatott a kedves játékmester:
    Felix Mendelssohn 1847-ben, Richard Wagner pedig 1883-ban hunyt el.
    Mindketten nagy muzsikusok.
    Lehet válogatni :)

    VálaszTörlés
  2. Beethoven.
    Muszorgszkijra és Bihari Jánosra is passzol. :)

    VálaszTörlés
  3. Tudom, hogy elcsépelt, de mit szólnál Vivaldi Négy évszakjához?
    A másik tippem, Respighi: Madarak - az az idilli csicsergős....?
    :-)

    VálaszTörlés
  4. Úgy tudom, erre kaptunk bejegyzést, s én mégsem látom. Nálam nincs jelen. De az biztos, hogy az 1829, 1838, 1847, 1856, 1865, 1874, 1883 és 1892 a nyerő. Igen, több megoldás is létezik...

    VálaszTörlés
  5. Tényleg eltűntek a bejegyzések...
    Richard Wagner és Felix Mendelssohn-Bartholdy volt az én két tippem. (Előbbi 1883-ban, utóbbi 1847-ben hunyt el.)

    VálaszTörlés
  6. A tippek jók, persze én speciel Schumannra gondoltam (1856). De a matekkal mindenesetre nincs baj.

    VálaszTörlés
  7. Én Berlioz Fantasztikus szimfóniáját hallgattam, miközben a Markón fotózott képeimet nézegettem, bevált...:-)

    VálaszTörlés